Ga naar hoofdinhoud
Kennisbank - Werking OpenDIS

Algemeen

Documenten, scans en e-mails worden verwerkt door OpenDIS in 5 stappen.

Verwerking stappen

Stap 1 (het uploaden) is de enige stap die vanuit je werkplek gebeurd. Alle overige stappen worden in de OpenDIS cloud afgehandeld.

Upload document(en)

Je kunt de documenten handmatig of automatisch uploaden naar OpenDIS. Handmatig gaat via de browser, maar je kunt ook de uploader gebruiken.

OCR herkenning

Van alle aangeboden documenten wordt als eerste de OCR toegepast. We maken tekst van de scans.

Sjabloonmatching

De documenten worden vergeleken met de reeds bestaande sjablonen binnen OpenDIS. Afzenders, rubrieken en dossiers worden daar waar mogelijk gematcht. Klopt een sjabloon niet of ontbreekt er een sjabloon, kun je ook altijd zelf nog sjablonen aanmaken.

Bewaar document(en)

Nadat de OCR en sjabloonmatching is afgerond wordt het geheel opgeslagen, zodat je in de toekomst gemakkelijk en eenvoudig documenten kunt terugvinden.

Klaar

Je document is goed en veilig gearchiveerd.

Back To Top